Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řešení konstrukčních úloh žáky 4. a 5. ročníku ZŠ
Fidrmucová, Adéla ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Má diplomová práce je zaměřena na řešení konstrukčních úloh žáky 4. a 5. ročníku základní školy. Jejím cílem je prozkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení vybraných konstrukčních úloh Teoretické části myšlenky poznávací u od Víta a Milana Hejných, Petra Vopěnky a manželů van Hiele ále věnuji náročnosti vyučování geometrie očekávané výstup Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, které se týkají konstrukčních úloh. Poslední kapitola Teoretické části se věnuje konstrukčním úlohám učebnicích pro stupeň základní školy Praktické části se věnuji samotnému výzkumu. Ten probíhal metodou pozorování během kterého byl pořizován videozáznam ideozáznamy poté analyz žáků 4. a 5. ročníku při řešení zadaných konstrukčních úloh Na základě těchto postupů je dělím do skupin každé skupiny se zamýšlím nad myšlenkovými procesy žáků úrovní rámci poznávacích procesů popsaných v Teoretické části evidovaných žáky dále pracovat. závěru práce každého žáka řadím do jedné ze tří úrovní po umístění ách v rámci jednotlivých pozorovaných oblastí Díky tomu obecněji charakteriz úroveň žáků. základě výzkumu jsem zjistila, že pozorovaných žáků a 5. ročníku umí velká část vyřešit úlohy manipulativní geometrie mají obtíže při rýsování základní ých útvarů čtverc , obdélník kružnic KLÍČOVÁ SLOVA konstrukční úloha, manipula ,...
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Nováčková, Kateřina ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
diplomové práce: Tématem diplomové práce jsou učební pomůcky pro výuku geometrie na 1. stupni základní školy. Teoretická část představuje možné přínosy užívání učebních pomůcek v souvislosti s poznávacím procesem žáka a vzdělávacími cíli geometrie. Praktická část se zaměřuje na situaci ve školách. Představuje pomůcky, které jsou na školách používány, a způsob jejich využití. Vychází z dotazníkového šetření cíleného primárně na učitele 1. stupně ZŠ. Jedna samostatná kapitola je věnována pomůckám používaných v Montessori školách. Uvádí názvy jednotlivých pomůcek, způsob jejich využití a většinou i fotografii dané pomůcky. V poslední části diplomové práce jsou formulovány didaktické zásady pro práci s pomůckou v geometrii. Dále jsou uvedeny dva experimenty představu- jící možný způsob využívání pomůcek. Pomůcky v těchto experimentech splnily své funkce, jež jsou uvedeny v teoretické části, a jejich využití tedy bylo přínosné.
Tvorba geometrických schémat u žáků 1.stupně prostřednictvím podnětných geometrických prostředí
Kloboučková, Jaroslava ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Coufalová, Jana (oponent) ; Novák, Bohumil (oponent)
Název: Tvorba geometrických schémat u žáků 1. stupně prostřednictvím podnětných geometrických prostředí Autor: Jaroslava Kloboučková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Školitel: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. Abstrakt: Cílem předložené disertační práce je pojednat o problematice vyučování geometrie jako nedílné součásti výuky matematiky na prvním stupni základní školy. Práce mapuje i dlouhodobý výukový experiment zahájený v roce 2010 a na pozadí tohoto experimentu řeší otázky poznávaní geometrického učiva dětmi mladšího školního věku. Hlavním cílem mé práce bylo nalézt odpovědi na čtyři výzkumné otázky: Jakým způsobem poznávají děti geometrické objekty? Jak si vzájemně předávají své znalosti, zkušenosti, objevy ze světa geometrie? Jak (na jaké úrovni) jsou schopny porozumět učivu, které je formálně v kurikulárních dokumentech (RVP ZV) zařazeno do pozdějších vzdělávacích období? Které jevy dokáží pochopit a popsat užitím mateřského jazyka? V teoretické části práce je hlavní pozornost věnována poznávacímu procesu a typologii matematických úloh vždy se zaměřením na geometrii. Dále jsou popsána čtyři konkrétní podnětná geometrická prostředí - Krychlové stavby, Origami, Dřívková geometrie a Parkety a jeden tematický celek Obvod a obsah rovinných útvarů. Je provedena didaktická analýza...
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Nováčková, Kateřina ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
diplomové práce: Tématem diplomové práce jsou učební pomůcky pro výuku geometrie na 1. stupni základní školy. Teoretická část představuje možné přínosy užívání učebních pomůcek v souvislosti s poznávacím procesem žáka a vzdělávacími cíli geometrie. Praktická část se zaměřuje na situaci ve školách. Představuje pomůcky, které jsou na školách používány, a způsob jejich využití. Vychází z dotazníkového šetření cíleného primárně na učitele 1. stupně ZŠ. Jedna samostatná kapitola je věnována pomůckám používaných v Montessori školách. Uvádí názvy jednotlivých pomůcek, způsob jejich využití a většinou i fotografii dané pomůcky. V poslední části diplomové práce jsou formulovány didaktické zásady pro práci s pomůckou v geometrii. Dále jsou uvedeny dva experimenty představu- jící možný způsob využívání pomůcek. Pomůcky v těchto experimentech splnily své funkce, jež jsou uvedeny v teoretické části, a jejich využití tedy bylo přínosné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.